کد مطلب:30600 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:208

در خانواده رهبانیت بدعت است











ذیلا به پاره ای از احادیث معتبر مربوط اشاره می گردد

1- فردی به خانه زنان پیامبر (ص) رفته از عبادت مورد نظر رسول اكرم (ص) سؤال كرد، هر كس چیزی می گفت، قلقله افتاده بود... بالاخره حضرتش وارد شده فرمودند «انتم القوم الذین قلتم كذا و كذا؟ اما و الله انی لا خشاكم له، و اتقاكم له، لكنی اصوم و افطر، و اصلی وارقد، اتزوج النساء، فمن رغب عن سنتی فلیس منی» (از انس بن مالك). اشاره بر اینكه شما بودید كه گفتید عبادت فقط انجام یكی از امور مذكور است از خدا می ترسم كه چنین گفتید، از خداوند طلب مغفرت كنید. اما روش من (رسول الله) این است روزه گرفته و افطار می كنم. نماز بجا می آورم، با زنانم نیز تزویج می كنم و هر كس از روش من پیروی نكند مسلمان نمی باشد.

2- یكی از راویان می گوید زن عثمان بن مظعون با قیافه نامطلوبی به خانه زنان رسول اكرم (ص) رفته بود كه از او سؤال شد شوهر تو كه از همه شوهران قریش متمول تر است، این چه قیافه ایست به خود گرفته ای؟ زن عثمان گفت ما كاری نداریم جز اینكه روزها روزه بگیریم، شبها به نماز بایستیم، حضرت رسول اكرم (ص) به این مذاكرات گوش داده هنگام ملاقات عثمان فرمودند: آیا تو از ما تبعیت نمی كنی عرض كرد پدر و مادرم بقربانت چه شده است؟ حضرت فرمود آیا فقط روزه می گیری و نماز می خوانی در حالیكه اهل خانه ات هم حقی دارند. جسم تو نیز نیازهائی دارد، روزه افطار، تأمین و رشد جسمانی هم همراه و توام است. عثمان گفت از این پس زن خود را همچون عروس عطرآگین و منظم می سازم و اینچنین هم شد، این است كه مشهور شده ما هم مثل دیگر مردم زندگی می كنیم (روایت از الطیرانی، ابوبعلی).

3- الطیرانی روایت كرده است از ابی امامه كه حضرت رسول اكرم (ص) فرمود «انی انما بعثت بالحنیفیه السمحة ولم ابعث بالرهبانیه البدعه» من برای آوردن دین حنیف آسانی برانگیخته شده ام نه برای كناره گیری و گوشه گیری بلكه دین من در متن زندگی فردی و اجتماعی مردم و اجتماعی مردم است.